بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری
سرخط خبرها

لاوروف: افغانستان هنوز هم سرچشمه تهدیدات تروریستی است

  • کد خبر: ۲۳۵۰۵۲
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
لاوروف: افغانستان هنوز هم سرچشمه تهدیدات تروریستی است
وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی، به خبرنگاران گفت: تهدیدات هنوز از خاک افغانستان سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست شورای وزیران خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی، روز گذشته (جمعه، یکم تیر ۱۴۰۳) در آلماتی، پایتخت قزاقستان، برگزار شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، پس از این نشست به رسانه‌ها گفت: گروه‌هایی، چون داعش، القاعده و ساختار‌های وابسته که آمادگی کاملی برای جنگ دارند، در افغانستان حضور دارند.

وزیر خارجه روسیه در همین رابطه افزود که افغانستان همچنان منشا تهدیدات است.

لاوروف همچنین کشورش مبارزه با تروریسم را مهم می‌داند.

او در همین رابطه افزود: روسیه از ایجاد یک گفتگوی دائمی، اساسی و پایدار به منظور عملیاتی سازی پروژه‌های خاص با طالبان که کنترل افغانستان را در دست دارند، حمایت می‌کند.

این اظهارت درحالی مطرح می‌شود که پیش از این نیز، تاسما گامبتوف، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفته بود که حمله تروریستی به تالار شهر کرکوس به وضوح نشان داد که کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باید سخت‌تر تلاش کنند تا ابزار‌های جدیدی برای مبارزه با تروریسم ابداع کنند.

این مقام افزود: در همین حال، افغانستان مرکز اصلی بی‌ثباتی، منبع چالش‌ها و تهدید‌های فرامرزی در آسیای مرکزی است.

مرکز آسیا نیز ۳۱ خردادماه در تحلیلی از افزایش تهدید کشور‌های آسیای مرکزی از سوی داعش خبر داد.

در این تحلیل آمده است: ازبک‌هایی که در سوریه بودند، دو سال پیش به افغانستان بازگشتند و تمام تلاش خود را بر استخدام بستگان خود که به طور سنتی در افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان زندگی می‌کردند، متمرکز کردند.

در ادامه تاکید شده است که واعظان آنها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی تعداد زیادی دنبال کننده را جذب کردند.

مرکز آسیا تاکید کرده است که روسیه نیز در معرض خطر حمله قرار دارد. چرا که داعش روسیه را پشتیبان اصلی داعش می‌داند.

همچنین در مورد حمله داعش به این کشور می‌گوید اگر در رابطه با روسیه حداکثر توانایی این گروه خرابکاری باشد، اما در آسیای مرکزی توانایی آن‌ها به مراتب بزرگتر است.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->